MUZICA HOUSE

      Muzica house (cunoscuta si ca muzica de club) este un gen al muzicii dance electronice care a luat nastere în Chicago, Illinois, Statele Unite în 1983. A fost initial popularizata în discoteci, la mijlocul anilor '80, comunitatilor Afro-americane, Latino-americane si gay; mai întâi în Chicago, apoi în alte orase precum New York, Toronto, Montreal, Londra, Detroit, San Francisco, Los Angeles si Miami. Apoi a ajuns în Europa în mare parte datorita turului de promovare din cluburile englezesti. De asemenea, Anglia a jucat un rol esential în evolutia Muzicii house peste tot în Europa. Muzica house are puternice radacini soul si funk. House-ul imita în general percutiile disco, în special prin folosirea unui bas de toba proeminent pe fiecare beat, dar mai poate înfatisa o linie de bas proeminenta de sintetizator, tobe electronice, efecte electronice, mostre de funk si pop, si ecouri sau întârzieri intensificate de voce.
Odata cu începutul anilor '80, muzica disco era pe moarte. În ciuda parcursului bun pe care l-a avut timp de zece ani, genul disco suferea de un blocaj al melodiilor proaste, cele mai multe fiind versiuni groaznice ale cântecelor pop.
      Au fost doi deejay din doua cluburi din doua orase care au contribuit indiscutabil la aparitia Muzicii house pe care o stim azi. Este vorba despre Frankie Knuckles din clubul Warehouse din Chicago, si Larry Levan din discoteca Paradise Garage din New York. Ambii erau adeptii unor stiluri de muzica foarte diferite, dar erau foarte populari pentru acelasi motiv pentru care au doborât barierele rasei si a sexului, abandonând politica de segregare care era norma pentru alte cluburi. Muzica pusa în Paradise Garage a evoluat logic din genul disco de salsoul si prelude, amestecat cu reeditari de melodii RnB, într-un stil numit Garage. În Chicago, influentele erau mult mai europene. Clubul Warehouse a fost deschis în 1977 cu un sound caracterizat de sintetizatoare electronice si beat-uri de toba care au devenit cunoscute ca Muzica house. Aceste cluburi au devenit o mana cereasca pentru producatorii locali care experimentau noi tehnologii de muzica accesibile la pret, destinate doar pentru ringul de dans.